Glitterige marketing

25 Sep

LelliKelly, je kent ze vast wel. De roze, sprankelende glitter schoentjes voor meisjes. En zeker niet te vergeten, het cadeau wat je bij aankoop van een paar schoenen ontvangt. Een tijd geleden werden kinderen overladen met het spotje van de LelliKelly schoenen, maar nog steeds is deze schoen een must have voor meisjes.Voor de mensen die nog niet bekend zijn met dit schoenenmerk een korte uitleg. LelliKelly is een Italiaans kinderschoenen merk. Het merk onderscheidt zich door de vele glitters, bloemen en de kleur roze. Behalve deze opvallende buitenkant is de schoen ook nog eens goed voor de kindervoetjes. Zo is de binnenzool gemaakt van geperforeerd echt leder en de zool licht en antislip. Genoeg eigenschappen die dit merk tot een succes hebben gemaakt.

Een kind is tegenwoordig het visitekaartje en dat weten de makers van deze schoen maar al te goed. De reclames zijn volledig gericht op kinderen en zijn vooral te zien op kinderzenders. In de reclame worden uitsluitend kinderen gebruikt om de schoen te promoten. In de huidige reclame van 2012 wordt de schoen geassocieerd met magie, wat natuurlijk onweerstaanbaar is voor kleine kinderen. Als extraatje adverteren ze ook nog met een cadeautje bij aankoop van een paar LellyKelly schoenen.

En dan is er ook nog het liedje wat in elke reclame wordt gebruikt en ervoor zorgt dat een kind de schoen niet vergeet. Welk kind kent het bekende LelliKelly melodietje nou niet?

Het is wel te begrijpen dat kinderen hier enthousiast van worden en de ouders aansporen de schoenen te kopen. Ouders zijn ,voor hun kind, vaak bereidt wat meer te betalen voor een betere kwaliteit als het om de comfort van de voetjes gaat. Deze schattige schoentjes zijn namelijk zeker niet goedkoop. Als dan ook nog blijkt dat de schoenen van goede kwaliteit zijn en extra comfort bieden zijn er eigenlijk geen redenen meer die de aankoop belemmeren.

Kortom LelliKelly weet wat kids marketing is.

Een goed staaltje marketing, maar wat is jouw mening hierover? Is deze vorm van kids marketing acceptabel of niet? Geef je mening!

Advertenties

3 Reacties to “Glitterige marketing”

  1. Gabriël Janseni 25/09/2012 bij 22:40 #

    Prima blog, hulde, RT

  2. mvo2know 01/10/2012 bij 16:28 #

    Wij zien het probleem van dit soort marketing niet. Het is ook voor het eerst dat we van dit merk horen, misschien ook niet zo gek! 🙂 En de extra kwaliteit zoals antislip kan de kinderen een aantal valpartijen per jaar besparen.

    Volg ook ons blog en geef een reactie: https://mvo2know.wordpress.com/

  3. cedl2012 02/10/2012 bij 12:51 #

    Leuk blog! Ik vind dat deze vorm van kids marketing nog wel acceptabel is, maar het moet niet veel verder gaan dan dit.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: